Странице

петак, 28. фебруар 2014.

PADOBRANCI U GOSTIMA...


Igrica FBI Rukavice u gostima na blogu Mamina jela koji je više nego inspirativan za istraživanje.
Kao "novi kolač" nisam imala smelosti za nešto novo, već sam se odlučila za  isproban recept i povratak u detinjstvo.

Kao mala divila sam se kolačima koje je spremala jedna divna baka, zbog koje sam i zavolela kuhinju i carstvo domaćih slatkiša. Njeni slatkiši su mirisali jedinstveno i bili su uvek začinjeni ljubavlju i servirani sa toplinom uz blag i nežan osmeh koji joj nikada nije silazio sa lica.
Znala je da nas, decu, obraduje i raznim drugim sitnicama, ali najdraže mi je bilo da uživam u kolačićima i slušam je kako o njima priča.
Demonstrirala mi je pripremu puslica, ali taj njen način pripreme, boju  i perfekciju, čini mi se, nikada neću uspeti da postignem. Bile su bele, topile se u ustima, hrskale, i unutra imale onu slatku rupicu od istopljenog šećera, taman toliko da se ušuškani na njenom mekanom krevetu zauvek zaustavimo u bezbrižnom detinjstvu. Svejedno, takve puslice niko ne ume da napravi...

A ja sam se, po ugledu na njene đakonije, potrudila da napravim poslasticu koja fino ide uz kaficu i časicu razgovora.



PADOBRANCI SA ORASIMA






Recept po kome pravim je sličan originalu. Moj izbor je žuti fil za varijantu sa orasima, a čokoladni fil koristim kada pravim puslice sa kokosom. Ali o tome nekom drugom prilikom...

Potrebno: 4 belanca, 200g šećera u prahu, 200g mlevenih oraha

Fil: 4 žumanca, 2 kašike šećera u prahu, 100g margarina

Belanca mutiti viljuškom u istom smeru, poželjno u porcelanskoj činijni (po bakinom receptu), dok se ne dobije čvrst sneg (ili, dok ruka ne utrni i počnete da osećate svoje mišiće...). Lagano umešati orahe, pa kašičicom vaditi puslice i ređati ih na pleh obložen papirom za pečenje. Sušiti u rerni na 150 0C, oko 1h.

Žumanca umutiti sa šećerom. Kuvati na pari, dodati margarin i prokuvati dok se ne dobije glatka masa. Skloniti sa vatre i prohladiti.

Puslice spajati filom, i čuvati par komada, bar za fotografije...


Uživajte!

Нема коментара:

Постави коментар

KUGLOF SA TREŠNJAMA

Predivna trešnja u čijim blagodetima uživamo od ranog proleća, kada krenu pupoljci, pa mirisni cvetići, do gozbe njenim slatkim plo...